Beter zichtbaar, sneller vindbaar, meer cliënten

Gepubliceerd op: 19 januari 2015 door Erik den Draak

Het lijkt een beetje een dooddoener: Beter zichtbaar, sneller vindbaar, meer cliënten. De dienstverlening van Emergion richt zich op het bij elkaar brengen van zoekers en aanbieders van loopbaanadvies, outplacement en re-integratie. Dat doen we door u beter zichtbaar en sneller vindbaar te maken. Iedere dag bezoeken vele honderden mensen die met hun loopbaan bezig zijn de websites van Emergion. Met uw vermelding maken we u beter zichtbaar, daardoor wordt u sneller gevonden en dat leidt tot meer cliënten.

Wij zijn ons er terdege van bewust dat dit is wat u wilt: nieuwe cliënten. Onze dienstverlening is een middel daartoe, net zoals uw dienstverlening een middel is voor uw cliënt om een nieuwe of beter passende baan te vinden. Loopbaanadvies is voor uw cliënt slechts een middel om zijn doel te bereiken. Het is een misvatting te denken dat uw cliënt loopbaanadvies wil, om maar niet te spreken van outplacement of re-integratie. Soms is wat u biedt het laatste waar ze op zaten te wachten, maar wat u biedt is een weg naar een nieuwe of andere bestemming. En dáár worden uw cliënten dan weer wel gelukkig van.

Een paar jaar geleden was ik op een congres van de NOLOC, de beroepsvereniging van loopbaanadviseurs en zij hadden een interessante spreker uitgenodigd: Jos Burgers. Ik was wel vaker bij de NOLOC te gast geweest en het verraste mij enigszins om daar een marketing-goeroe als spreker te treffen, maar zijn verhaal sloeg aan. Niet alleen bij mij, ook de rest van de zaal stelde zijn verhaal over o.a. boren en gaten op prijs.

In eerste instantie zat zijn gehoor niet op het puntje van zijn stoel toen Jos Burgers begon over de technische groothandel in verspanende gereedschappen. Jos vertelde hoe de groothandel zijn klanten gelukkig wilde maken met boren, maar dat de klant eigenlijk helemaal geen boren wilde. De klant van de borenhandel wilde gaten.

Goede loopbaanadviseurs weten dat al lang. Cliënten worden niet gelukkig van het advies dat ze krijgen, ze worden gelukkig van een nieuwe baan die bij hen past.

Voor Emergion geldt dat wij goed begrijpen dat loopbaanadviseurs niet gelukkig worden van een banner op een website, van kliks of unieke bezoekers, maar van cliënten. De vermelding op de site is slechts een middel naar het doel. Door te werken aan een kwalitatief goed middel, willen we het doel dichterbij brengen. Net als loopbaanadviseurs.

Dit delen