Drie nieuwe websites

Gepubliceerd op: 25 april 2014 door Erik den Draak

Het afgelopen jaar zijn de websites Loopbaanadviesbureaus.nl, Outplacementbureaus.nl en Reintegratie-bureaus.nl helemaal vernieuwd. In de oude versies waren het mooie startpagina’s, nu kan een bezoeker veel meer en makkelijker informatie vinden die hem of haar helpt een keuze te maken uit de vermelde bureaus. Deze bureaus staan niet alleen met hun naam, maar ook met logo of foto duidelijk op de site vermeld.

Met deze vernieuwingen doen de sites nog beter waarvoor ze bedoeld zijn: zoekers en aanbieders van loopbaanadvies en aanverwante diensten bij elkaar brengen. Dat ze daarin slagen mag duidelijk zijn. Per maand zoeken op elk van de sites enkele honderden unieke bezoekers naar een bureau dat hen kan helpen met hun loopbaanvraag. Een combinatie van content, blogs en Twitters zorgt voor een goede vindbaarheid in zoekmachines en een constante bezoekersstroom.

Voor bureaus is een vermelding een uitstekende manier om tegen een geringe investering de eigen zichtbaarheid te verhogen. Allereerst natuurlijk direct: met een vermelding op één van de sites komt een bureau voor loopbaanadvies, re-integratie of outplacement direct onder de aandacht van honderden unieke bezoekers per maand. Elke vermelding klikt rechtstreeks door naar de website van het vermelde bureau. Zo neemt het aantal bezoekers aan de bedrijfswebsite van het bureau toe en daarmee ook het aantal (potentiële) klantcontacten.

Daarnaast heeft de vermelding ook een indirect effect op de vindbaarheid van de bedrijfswebsite van het bureau. De link naar de bedrijfssite leidt tot een betere SEO, oftewel vindbaarheid in zoekmachines.

Navraag leert dat bureaus vele tientallen extra bezoeken per jaar aan hun bedrijfswebsite registeren en één tot enkele extra klanten per jaar krijgen door hun vermelding op Loopbaanadviesbureaus.nl, Outplacementbureaus.nl of Reintegratie-bureaus.nl.  Dat is geen gek resultaat voor een investering vanaf €119,- (excl. BTW) per jaar.

Dit delen