Bloggen om klanten te bereiken

Gepubliceerd op: 12 augustus 2013 door Erik den Draak

Sinds de opkomst van het internet in het midden van de negentiger jaren is er veel veranderd. Vooral voor kleinere bedrijven – zoals loopbaanadviesbureaus – wordt het steeds lastiger om op te vallen tussen het “geweld” van professionele uitgevers. Betekent dit nu dat kleinere bedrijven het internet beter kunnen verlaten?

Ik vergelijk het met de opkomst van de televisie. Toen deze voor het eerst in de huiskamers verscheen, werd ook gezegd dat bioscopen de deuren nu wel konden sluiten. Maar ze bleven. De kleurentelevisie kwam en ging hele films uitzenden. De videorecorder kwam, de DVD, Blue Ray en tegenwoordig kun je films zelfs vanuit de huiskamer downloaden. Maar nog steeds zijn er bioscopen.

De rol en functie van de bioscoop is in de loop der jaren wel veranderd. Niet langer vertelt een Polygoon-journaal ons het laatste nieuws. Bioscoopbezoek is vooral een ‘cultureel’ avondje uit geworden. Een film kijken in een bioscoop is toch een heel andere beleving dan thuis op de bank.

Grote en kleine bedrijven moeten steeds meer wegen bewandelen om met klanten in contact te komen. Als je niet op het internet aanwezig bent met minimaal een website maak je geen beste indruk. Een website hoort erbij, net als een bedrijfsfolder of een visitekaartje. Maar een website is niet langer voldoende om met klanten in contact te komen. Daarvoor zul je als ondernemer aanwezig moeten zijn op Facebook, Twitter, Google+, Linked In en daar regelmatig moeten laten weten dat je er bent! En bloggen natuurlijk. Bloggen is ook heel belangrijk om de wereld te laten weten dat je er bent.

Dit delen